9 Mart 2017

Sadeleşme Yolculuğu: TAŞINIYORUM, TAŞIMIYORUM







Gönlüme göre; küçük, ferah, beni vermeye, atmaya, sınıflamaya, azaltmaya, organize olmaya mecbur bırakacak olan bir ev bulmuş olmanın mutluluğu ile işe koyulduk… Neyse ki eşimin de en az benim kadar azaltmaya ,elden çıkarmaya hevesli ve niyetli olması bu süreçte en büyük şanslarımdan biri oldu.

Yeni eve giderken fazladan hiçbir şey taşımamaya karar verdik.

7 Mart 2017

Sadeleşme Yolculuğu: MUCİZE




Bizim ufaklığın kreş yaşına gelmiş olması ve mevcut yaşadığımız evin yakın çevresinde gönlümüze göre kreş bulunmuyor olması, büyükşehir sakini olduğu için zaten hayatı yollarda geçmek zorunda olacak olan ufaklığı daha şimdiden servis çilesiyle tanıştırmak istemiyor olmamız nedeniyle önümüzdeki 8-9 ay içinde evi taşısak iyi olacak sanki fikri oluşmaya başlamıştı son günlerde zihnimizde.

Bu benim için bir umut ışığı olmuş muydu… Tabi ki demek ki en geç 1 yıl içinde bir değişim yaşama ihtimalim vardı … Güzelll… Fakat benim o kadar dayanacak gücüm yoookkk….

Yeniden ”Napıcam ben, Napıcam ben…”

Sadeleşme Yolculuğu: AYDINLANMA





Tüm bu hayat içindeki telaşeler, yetişememeler, yetememeler, ağır gelen işler, fazla gelen nesneler içinde kaybolmuş, çok şey yapmak isteyerek çırpınıp hiç bir şey yapamamanın acısıyla kahrolmuşken. “Bir şekilde bir yerlerden başlamalıyım” diye düşünerek. Arama motorundan medet umdum.

Ev, temizliği, pratik öneriler, mutfak dolabı, dolap düzeni, ev düzeni yazıp yazıp oraya buraya bakarken… Aaaaa Şu da ne, Derle, Topla, Düzenle…. Hmmm mantıklı… Heeey burda ilginç bişey var… Sadeleşmek mi… Vaaayyy Minimalizm….O da ne ola ki….

Sadeleşme Yolculuğu: KAOS




Bu yolculuk ne zaman başladı aslında tam olarak cevabı yok bende. Ama düşündüğüm zaman şöyle böyle bir sene öncesine kadar gidiyor sanırım. Tabi fiili hayat buluşu çok daha yeni. Sanırım şu cümlelerim sadelikten gayet uzak kaldı ya biraz düzelteyim..

Aslında her şey hamilelik döneminde başladı, öncesinde dingin sayılmasa bile rutininde sakin sayılabilecek bir hayatım varken, hamilelik ile birlikte her şey hızlandı, günleri haftaları saymalar, alınacaklar listesi, o site senin bu site benim araştırma, hazırlıkları doğuma yetiştireceğim telaşıyla mağaza mağaza koşturma, oda hazırlığı, bakım çalışmaları oydu buydu derken bir koşturmaca aldı yürüdü.

Sadeleşirken



Sadeleşmek varılacak bir nokta değil, bir süreç. Hayatına yerleştirmeyi başaranlar için bir yaşam tarzı… Derin mevzuu. Ucundan kıyısından bile yakalamış olmak hayata değer katmaya yeter.

Benimki planlı programlı bir süreç değildi, tamamen içgüdüsel olarak gelişti.

Bu konuda ahkam kesecek değilim. Tavsiye verecek kadar çok bilgi sahibi olduğumu da düşünmüyorum. Ben sadece bu süreçte yaşayıp hissettiklerimi aktarmak istedim. Belki düşünüp “Napcam ben Napcam ben” diyenler vardır da onlara önerim; “Bir yerden başlamak lazım…” olabilir ancak.

Neresiyse seni cezbeden oradan başla; Evini sadeleştirmek mi, iş yerini mi, belki sadece bilgisayar ve telefonunudur, ruhunu, bedenini, gardırobunu, sosyal çevreni hatta hedef büyük tüm hayatını.

Sen yeter ki başla…





 

 




 

8 Nisan 2016

Kıyafet Seçimi mi Nası Yani....




Dün parka giderken ilk kıyafet seçimini yaptın. Elimde pembe eşofmanını görünce "Lok istemeemm" dedin, dolabına gittin, "yeşi patolon giceem" deyip onu aldın. Ben şok. Daha 20 aylıksın ama yaaa....Çok erken değil mii? Titresem mi mücrim gibi baktıkça istikbalime bilemedim....

29 Mart 2016

Elmalı Toplar


Bal Bebeğim,

Pazar 5 sütü atıştırmalığın,

Elmalı toplar… Çok pratik, çok da lezzetli.

·         6-7 tane bebe bisküvisi,

·         Yarım Amasya Elması

·         Biraz Süt

·         Biraz Tarçın

·         Ceviz (arzuya göre istenen kuruyemişler kullanılabilir)